Elmalı Turta ve Bahçe Keyfi..















Konu Elmalı Turta olsa da,
asıl önemli olan bahçe ve balkon,
Gitmemek için direnen kıştan sonra,
Şenlenen çiçekler eşliğinde,
Elmalı turtalı bahçe keyfi...:))
Ama;
Elmalı Turta'mı da lütfen hafife almayın,
Ondada sanatımı konuşturdum:))
Aşk var bu turta da aşk!!!!:))

Aşk dolu geçsin günleriniz..,
Güliz GÜL

Malzemeler:

  • 200 gram oda sıcaklığında tereyağı
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • Yarım çay bardağı şeker
  • 1 dolu yemek kasığı yoğurt
  • 1 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • Aldığı kadar un

İç harcı için malzemeler:

  • 4-5 adet elma
  • 4-5 yemek kaşığı şeker
  • 1 dolu tatlı kaşığı tarçın

İç harcın yapılışı:

Elmaları rendeleyin. Tarçın ve şekeri ekleyip bir tencerede 10-15 dakika pişirin.

Yapılışı:

Bütün malzemeleri karıştırın.
Unu azar azar ekleyin. Yumuşak bir hamur elde edin.
Hamuru ikiye bölün. Alta koyacağınız kısmı biraz daha fazla ayırın.
İki yağlı kağıt arasında hamuru açın.
Kalıbı yağlayın. Kalıba göre hamurun alt tabanını yerleştirin. Çatalla delikler açın.
Elmalı harcı dökün.
Kalan hamuru da yine yağlı kağıt arasında açın.
Uzun şeritler halinde kesin ve turtanın üst kısmına döşeyerek turtanızı şekillendirin.Ben kalpli kurabiye kalıbıyla kalpler yapıp süsledim. Sizde hayal gücünüze göre renklendirin :) 
180 derecelik fırında pişirin.
Soğuduktan sonra üzerini pudra şekeri ile süsleyebilirsiniz.

7 yorum:

  1. Balkon da bir harika görünüyor, turta da :D Elmalı turtayı çok severim, ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
  2. Bir zamanlar ben de çok sık yapardım. Çok da sevilirdi. Belki turtanın üstündeki kafes aralıkları daha ince yapılırsa daha muntazam kesilebilir.
    Görüntü harika, elinize sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule hanımcım kesinlikle biraz daha ince olmalı ve bir daha kine bir alt bir üstten geçireceğim, başara bilirsem tabiki :))) Çok teşekkür ederim...Sevgiler

      Sil
  3. yine "o kadınsa ben neyimAllah'ım" dedirttin bana Güliz :-))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadının hası derler sana , canım benim...Sevgiler..:=)

      Sil
  4. Bahce keyfiyle ne güzel gider yaa :) afiyetler olsun cokta severim 💕💕

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.