Güllaç ve yeni cicilerim..:)))

       Güllaç ; Ramazan tatlısı deyince akıla  ilk gelen tatlı hiç şüphesiz güllaç olur. Güllaç sız bir ramazan düşünülemez.Hemen hemen herkes de en az bir defa yapmıştır yada yemiştir bu tatlıyı. Ben bu tatlıyı ramazan dışında da sık sık yaparım hem leziz, hem hafif, hemde çok basittir, mutlaka deneyin derim pişman olmazsınız :))
MALZEMELER
6 su bardağı süt
2 su bardağı şeker ( azaltmak çoğaltmak elinizde)
10 adet güllaç yaprağı
ceviz , çam fıstığı, nar



YAPILIŞI:
Sütümüzü tencereye alıp ısıtıyoruz.Süt ne çok kaynar olacak nede soğuk elimizi yakmıyacak  şekilde fakat sıcak olacak.İçine şekerimizi de ilave edip karıştırarak eritiyoruz...



Tepsimizin en altını kaplıyacak şekilde süt döküp üzerine bir tane güllaç yaprağı 

koyuyoruz.


Sonra üzerine kepçe ile sütümüzü döküyoruz.Bu şekilde ıslatarak güllaç yapraklarını döşüyoruz.5 tanesini döşedikten sonra arasına f ceviz serpiyoruz....





Ben güllaca cevizi çok yakıştırıyorum.Tabi damak tadı farklı olabilir ama ben cevizi sevdiğim için cevizli yapıyorum..siz isterseniz fındıklada yapabilirsiniz.


Diğer 5 yaprağıda bu şekilde döşedikten sonra üzerini çam fıstığı ve narla süslüyoruz, güllacımızı dolaba kaldırıyoruz.Yemekten sonra afiyetle yiyoruz....







Gelelim yeni aldığım cicileree :))))


Tepsim :)


Tereyağlıklarım..:))


Çerçevem



iğnelik ve toplu iğneler


Sıcak su torbam:))


Eylül kız için delgeçler:))


Ne güzeller değil mi?
 

tepsi : evmanya
tereyağlıklar : bernardo
çerçeve : laura ashley
iğnelik,sıcak su torbsası ve delgeç : tchibo

Evet gelelim Gülizin Dünyasına  ne var ne çok :)) valla  9 günlük tatil nasıl geçti hiç anlamadık, adamım ve ben çok yorulduk :) sadece bayramın 1. günü boştuk, geri kalanında 1 saat oturmadık,, neler mi yaptık :))) neler yapmadık ki; zeytinimizi ağaçtan sıyırdık, çizdik, 1 yıllık yiyeceğimiz zeytini kurduk :)))bayramın 2.günü kurbanımızı kestik. bu yıl ablalarım,  babam ve bizim bakıcımız Hatice hanımla birlikte 6 kişi danaya girdik. baya bi yorulduk :) ama değdi :))) başka neler yaptık narları ağaçtan topladık , nar ekşisi yaptık, temizliğin  , ütünün bunların yanında lafını bile yapmıyorum..ve her günde misafir ağırladım sayılır sadece bugün hariç :))) haaaa bide en yakın arkadaşım evlendi bayramın 4.günü ,arkadaşım o kadar güzel bir gelin olduki anlatamam..inşallah çok mutlu olur..işte böyle geçti tatilllll:)))
haaaa unutmadan kuzularda aşağıda gördüğünüz gibiler...:)))







6 yorum:

  1. hepsi çok güzel de tepsi ve sıcak su torbası şahaneymiş .iyi günlerde kullanın.

    YanıtlaSil
  2. Bloğunuzu yeni keşfettim elinize sağlık çok güzel bilgiler var...Takibe aldım benim bloğumada beklerim mutlu bir hafta dilerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hanifecim çok tşk ederim.hemen ziyaretine geliyorum canım.

      Sil
  3. ELLERİNE SAĞLIK CANIM.NASIL SEVERİM BİLİYOMUSUN:) her şey harika gözüküyor.Seve seve kullan.

    YanıtlaSil
  4. canımmmm çok tşk. ederimm..daha güzelleri senin olsunn canım benim..

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.