Ev Yapımı Yoğurt

   


               Ben kendimi bildim bileli ev yoğurdu yerim :) köyde büyünce, böyle güzelikleri vardır köyün hep doğalını yersin , doğalını yiyerek büyürsün..büyüyünce yuvanı kurunca da illaki aynı tadı ararsın..eee ozaman ne yaparsın, annenin senin için yaptığı doğal yoğurdun aynısını sen kuzularına yaparsın..tabi fi farkla ben yoğurt kabı olarak tuppeware yoğurtcum kullanıyorum o kadar , tad aynı, yoğurt aynı,ayran aynı :)))


MALZEMELER

  • 1 lt. doğal inek sütü diyeceksiniz şehirde nerde bulacağız.eminim, oralarda da vardır, çevre köylerde, birazcık araştırmayla bulursunuz..
  • 1 yemek kaşığı yoğurt
Geçelim yapımına ; :)
  • Öncelikle sütünüzü 5 dakika boyunca kaynatın.kaynarken sütü kaşıkla serperseniz, i
  • Kaynayan sütü ılımaya bırakın
  • Ara sıra sütün sıcaklığını kontrol edip,fazla ılımasına müsade etmeyin.
  • Sütün içine küçük parmağınızı batırıp kontrol edin.Eğer süt elinizi rahatsız edecek bir sıcaklığa gelmişse tamamdır.Çok ılık olursa süt mayalanmaz.
  • Bir kaseye bir yemek kaşığı ev yoğurdunu koyun .İçine biraz sütten koyup iyice çırpın.
  • Sütün içine döküp,maya her yerine dağılana kadar karıştırın.
  • Üzerini muhafaza edecek bir bezle sarın.Yazın çok sarmayın ki,yoğurt fazla sulanmasın.
  • 3-4 saat sonra üzerini açıp kontrol edin.mayalanan yoğurdu hemen buzdolabına kaldırın ki sulanmasın.
  • Tercihen ertesi gün kullanabilirsiniz.



2 yorum:

  1. Bende Kırgızistana geldiğimden beri kendim yapıyorum yoğurdumu.5senedir alıştık bu lezzete.Yazın eşimin görev süresi bitiyor ve istanbula dönüyoruz.Şimdiden düşünüyorum kara kara.Burada doğala doyduk resmen.Hiç yemediğimiz kadar doğal beslendik 5 senedir.Zaten bloğumdan da anlarsın.Peynire varana kadar kendim yaptım.Bu duruma çook üzülüyorum.Ama yapcak bişey yok,İstanbul işte...
    Ellerine emeklerine sağlık canım,afiyetle tüketin inşallah.

    YanıtlaSil
  2. tşkler şulecim..takipçisiyim blogunun, peynir tarifini denedim..şeklini pek tutturamadım ama tadı aynı örgü peynir tadı..seninde ellerine sağlık canım.bence ist. gelincede biraz araştırmayla doğalını bulursun çevre köylerden..

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.