Koşuşturmaca :) ve Enfis Muzlu Rulo Pasta (Pastane tadında) garantili :)

    işe başlamamla koşuşturmada başladı, kaç gündür uğrayamadım valla, 2 bebe ev, iş zor valla zor,,hele bide haftaya okullar tamamiyle açılınca bakın..gerçi bebelerim dadı annesi hatice varda baya yardımcı sağolsun bana..iyi ki varsın hatice diyeyimm.. tabi adamımıda unutmamak gerekirr , sağolsun adamım ayrı destek..
   Bazen hiç evdeki işleri yardım edeni olmayan,, her işini eşten bekleyen eşi olan,  üstüne 2-3 bebesi olan ve ayrıca çalışan bayan olan varmıdır, mutlaka vardırda, nasıl evlerine, eşine,bebelerine,işine yetişiyorlar, çok merak ediyorum kendilerini tebrik edip , hürmetle selamlıyorum :)
      Ben hep diyorum ya eşim olmasa ben çocuk falan bakamam:) çok zor..Sağolsun beni çok rahatlatıyor hem duygusal, hemde fiziki olarak, duygusal derken biz çalışan annelerde hep vardır, hep suçluluk hissederiz bi eziklik  , bebelerimizi bırakıp gidiyoruz diye. işte duygusal derken , eşim her işimde yardımcı olduğu için bebelerime daha çok zamanım kalıyor, daha fazla zaman geçirip, onlarla daha çok ilgilenebiliyorum sayesinde..
   Neyse ; Eylül kızın bu hafta normalde okulu açılması lazımken, öğretmenini raporlu olmasından dolayı malesef evde kendisi, geçen sene gitmek istemiyorum derken, bu yıl yatcaz kalkacaz diye gün saymaktayız..aman maşaallah diyeyim dilimi ısırayayım :) Ha bu yıldan da korkum yok desem yalan,artık pazartesi yaşayıp görecez :) Ege bebekte hala diş çıkarmakla meşgul :( ha bu arada emeklemeyi baya çözdü koşarak emekliyo, tuta bilene aşk olsun :)

Malesef bu zamandan foto yok ama yine eski blogumdan çocukların çok seveceği bi tarif , özelikle çalışan anneler, hafta sonu bebelerle  birlikte yapılabilir, birlikte zaman geçirmek açısından ; şimdi düşündümde şimdiye kadar hep kısçelerle yapılacak uğraşlar bulmuşum kendime, Ya şimdi Ege Bebek içinde bişiler düşünülmeli, oğlanı pasta yaptıracak değiliz ya, ama kimbilir belkide oda sever ablası gibi pasta yapmayı ;
       ve işte pastamız :p veee pasta yapan Eylül ablamız :) bu zamandan foto yok dedik ama mutfağı çok seven Eylül kızı unutmayalım :)
rulo pastayı pastaneden almaya son.
Ne zaman yapsam ; "Hazır bu değil mi?" sorusuyla karşılaşıyorum ve büyük bir mutlulukla hayır ben yaptım diyorum. Yapımı çok basit çok kolay bir pasta. Tadı ise pastanedekinin aynısı.

Malzemeler:
  1. 4 yemek (çorba) kaşığı toz şeker

  2. 4 yumurta (sarılar ve beyazlar ayrı kaplarda)

  3. 4 yemek kaşığı un

  4. 1 paket kabartma tozu

  5. 2,5 adet muz

  6. 2 paket krem şanti

  7. Krem şantiyi yapmak için 1 su bardağı süt

Hazırlık:
  1. 2 paket krem şantiyi, yaklaşık 1 su bardağı soğuk sütle yapıp buzdolabında kullanım sırası 

  2. gelene kadar bekletin.

  3. Buzdolabında bekleyince daha koyu kıvamlı oluyor.

  4. Ve en önemli ayrıntılardan biri mutlaka servisten 12 saat önce yapılması gerekiyor. Yani 

  5. misafirleriniz gelmeden 1 gün önce yapmanız yeterli.

  6. Pasta buzdolabında bekleyince daha güzel oluyor.

Tarifin Hazırlanışı:
  1. Bir kaç kaba ihtiyacınız olacak. Çünkü yumurtanın sarıları ve şeker bir kapta, yumurta 

  2. akları bi kapta, un ve kabartma tozu bir kapta karıştırılacak.

  3. Krem şantiyide önceden hazırladınızmı bu iş tamam demektir.

  4. Gelelim yapım aşamasına. Resimli olarakta aşağıda anlattım ama buradan dikkat etmeniz 

  5. gereken detayları vereyim.

  6. 4 yemek kaşığı şeker ve 4 yumurtanın sarısını bir kapta iyice çırpın. (Benim düşünceme 

  7. göre yumurta sarıları şekerle çırpılınca yumurta kokusu olmuyor)

  8. Başka bir kapta ayırdığınız yumurtanın beyazlarını köpükler oluşana kadar çırpın.

  9. Gene bir kapta 4 yemek kaşığı un ve 1 paket kabartma tozunu iyice karıştırın.

  10. Çırptığınız yumurta beyazlarını, yumurta sarıları ve şeker karışımına yavaş yavaş ilave 

  11. edin ve un+kabartma tozu karışımınıda ekleyip yavaşça çırpın.

  12. Elde edilen karışımı yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dökün.

  13. Kekin hamuru çok az gibi gelecektir ama merak etmeyin yeterli geliyor.Kaşık yardımıyla

  14.  bütün tepsiye yayın. Çok ince bir hamur olacak.

  15. Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

  16. Yalnız hamur çok ince olduğundan çok çabuk pişiyor. Başından ayrılmayın derim :)Ben 

  17. hafif tutturdum da :(

  18. Devamını resimlerde görebilirsiniz.
ImageShack, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting site

Fırından çıkınca...


ImageShack, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting site

Fırından çıkar çıkmaz, sıcak sıcak rulo yapıyoruz

ImageShack, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting site

Üzerine ıslak bez koyup biraz bekletiyoruz
ImageShack, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting site

Islak bezle bekledikten sonra, hamurumuzu kağıttan kolayca ayırıyoruz



Bu arada muzlarımızı 2'ye bölüyoruz. Çünkü rulo düzgün olsun diye bir ters bir düz olarak koyacağız. Muzlarınızı uzunlamasına 4 e bölebilirsiniz. Bu yerken her seferinde ağzınıza muz gelmesini sağlar :)

ImageShack, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting site

Kağıttan hamurumuzu ayırdıktan sonra, krem şantimizin 3'te 2'sini içine yayıp muzlarımızı bir ters bir düz yerleştiriyoruz.
ImageShack, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting site


Ve yaklaşık 2 kere çok sıkı olmayan bir rulo yapıyoruz

Ve üzerine kalan krem şantimizi sürüp, 1 saat buzlukta, servis yapana kadarda buzdolabında bekletiyoruz.



Üzerine isteğinize göre ceviz yada fındık parçacıkları, yada çikolata sosuyla dökebilirsiniz.


ImageShack, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting site


Afiyet olsun...

buda Ege bebeğin pastacı ablası Eylül kız :)


buda Ege bebek :)






8 yorum:

  1. Ben Ege'yi de çok sevdimmm :)
    İri gözlü çocuklara bayılıyorummm ayrıca! Maşallah bebişlerine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım çok tşk ederim.inşallahım seninde güzel , iri gözlü bebelerin olur..

      Sil
  2. Merhabalar,
    Bloğunuzu yeni keşfettim çok beğendim, hayırlısı olsun :))
    Ellerinize sağlık pasta nefis görünüyor, ben de çok seviyorum rulo pastaları :))
    Sizi izlemeye aldım, bana da beklerim. http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Tekrar görüşebilmek dileğiyle,
    İzmir'den sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok tşk ederim fatmacım.bende çok severim pasta demiyeyim, tüm tatlıları çok severim..:) bende hemen ziyaretine gelyorum..
      muğla'dan sevgilerle :)

      Sil
  3. Her ikisine de bayıldım.
    Maşallah.
    Hatice hanım ada selam.
    Muzlu süper olmuş. Krem şanti kullanmıyorum ama süt kaymağı ile denerim kesin.

    Ellerine sağlık.
    Karatay cı anne

    YanıtlaSil
  4. bende pazartesi başlıyorum yavaş yavaş diyete, karatay diyeti düşünüyorum, sizden bir kaç teo alırım artık ..Kaymaklı hiç yapmadım,, yapınca bana haber verin..:) hatice hanımında size çok selamı var :)

    YanıtlaSil
  5. heeey muzlu rulo pasta bayılırıım yaa :) hep yiyom pastaneden. ya ben muz ve çikolata deelisiyim yaaa :) evde hiç yapmadım oleeey iyi oldu buuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep beğenirsin inşallah..:)Bende tatlıcıyımdır :))

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.